Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lutowanie aluminium
SQ5KVS Offline
Karol
*****

Liczba postów: 1,007
Dołączył: 26-09-2012
Post: #7
RE: Lutowanie aluminium
Problemem z lutowaniem aluminium polega nie tylko na tym że powierzchnia się pokrywa warstwą tlenku tylko że aluminium ma bardzo dobrą przewodność cieplną. To powoduje że jeśli mamy lutownicę małą o małej mocy grzewczej i pojemności (nie chodzi mi o temperaturę grota) to kawałek aluminiowej blachy natychmiast nam to ciepło odbiera i czy z takim czy z innym środkiem będzie ciężko cokolwiek zlutować (a paluszki poparzy). Blachę stalową o grubości 0.5mm da się spokojnie lutować właśnie dlatego że stal kiepsko przewodzi ciepło. Spróbujcie to samo z blachą z miedzi, która przecież lutuje się świetnie.. Generalnie lutowałem aluminium kilka razy metodą na olej (małe kawałki) i próbowałem "na aspirynę". Lepiej dobrze wietrzyć mieszkanie Smile

Nie rozumiem - nie robię. Chyba że robię żeby zrozumieć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2019 15:52 przez SQ5KVS.)
14-05-2019 15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Lutowanie aluminium - SQ4AVS - 13-05-2019, 18:42
RE: Lutowanie aluminium - SP8LNG - 13-05-2019, 19:04
RE: Lutowanie aluminium - SQ4AVS - 13-05-2019, 19:54
RE: Lutowanie aluminium - SP9VNM - 13-05-2019, 20:44
RE: Lutowanie aluminium - SQ9JXT - 14-05-2019, 12:48
RE: Lutowanie aluminium - SP6AUO - 14-05-2019, 14:39
RE: Lutowanie aluminium - SQ5KVS - 14-05-2019 15:52
RE: Lutowanie aluminium - SP4BK - 14-05-2019, 17:17
RE: Lutowanie aluminium - SQ9JXT - 15-05-2019, 10:41
RE: Lutowanie aluminium - SQ6ILB - 15-05-2019, 11:12
RE: Lutowanie aluminium - AdamC - 15-05-2019, 14:01
RE: Lutowanie aluminium - CANISLUPUS - 22-05-2019, 8:33
RE: Lutowanie aluminium - SP9VNM - 28-06-2019, 8:28
RE: Lutowanie aluminium - SQ4AVS - 03-07-2019, 19:24

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości